clearshift logo

חישוב המרת דולרים לשקלים

החדשנות ניכרת בכל תחום בחיינו וכך גם בנושא ההתנהלות בנושאי תשלומים במטבע חוץ בעת ביצוע פעולות עם גורמים מעבר לים כמו לקוחות או ספקים.

פעולות מט"ח בעבר

בעבר יבואנים אשר נדרשו לשלם עבור סחורות שהם רכשו במדינות השונות כמו ארצות הברית ביצעו חישוב המרת דולרים לשקלים ובהתאם לכך הם ביצעו את ההמרה בפועל, שילמו עמלות גבוהות ותיאמו את ההמרה בפועל על פי עלות הסחורה.

העובדה שהיו עלויות נלוות בסכומים גבוהים גרמה לכך שסך העלויות היו משמעותיות, לעיתים הן היו מעבר לסכום שהופיע בתחשיב הכללי ולכן ייקרו את המוצר עבור לקוח הקצה.

פעולות מט"ח בעידן החדש

במציאות העכשווית חישוב המרת דולרים לשקלים מתבצע בדרך שונה לחלוטין בזכות השיטה החדשה של חברת קלירשיפט שיוצרת הרגלים חדשים וחסכוניים בהתנהלות היום יומית. השיטה מבוססת על הימצאותם של חשבונות בנק ווירטואליים שהחברה פתחה במדינות השונות בהתאם לסוגי המטבעות הזרים. כך קיים חשבון לפעילות בדולרים, חשבון אחר לביצוע העברות ביורו, חשבון בנק נוסף בפאונדים וכו'.

לקוח בחו"ל שמעוניין להעביר כספים לגורם ישראלי, מעביר את הסכום לחשבון הווירטואלי המקומי של הלקוח.

במקרה ההפוך, כאשר יבואן ישראלי מעוניין לשלם לספק שלו בחו"ל, לקוח זה מעביר סכום בשקלים לחשבון הבנק המקומי שלנו בישראל. חברת קלירשיפט מעבירה מט"ח לגורם הרלוונטי באמצעות חשבון מקומי שלה. היבואן מוסיף לכך את העמלה בגובה האחיד שיש לשלם עבור ההעברה הבנקאית. מדובר בעמלה שהיא בסכום קבוע מראש בשיעור 0.25 בתוספת מע"מ, מעבר לסכום הזה אין הפתעות של חיובים נוספים.

במקביל לכך חברת קלירשיפט מבצעת את ההעברה בדולרים או בכל מטבע אחר לחשבון הבנק של הספק במטבע הרלוונטי על פי המטבע הנהוג במדינה זו.

העברות בנקאיות בשקלים ובמטבע חוץ

כאשר מבצעים חישוב המרת דולרים לשקלים, הבסיס של הנתונים הפיננסיים הוא השער היציג הרשמי שמפרסם בכל יום בנק ישראל ובהתאם לכך מגיעים לתחשיב של כל עסקה.

מדובר בשיטה אשר יוצרת עלויות יבוא ויצוא מופחתות וזו הסיבה שגורמים עסקיים רבים בישראל מעדיפים לעבוד בשיטה זו בלבד ולזנוח את השיטות הישנות שהן כבר לא רלוונטיות בעידן הגלובלי שהשפיע גם על אופן ההתנהלות בתחום הבנקאי.

אם אתם מעוניינים להוזיל את עלויות היבוא והיצוא שלכם וכך לחסוך באופן ניכר ברמת ההוצאות של העסק שלכם, דברו אתנו ונשמח להסביר לכם על אופן ההתנהלות שלנו ולהעניק לכם ייעוץ והכוונה מעתה ואילך עבור כל המשלוחים העתידיים שלכם.

רוצה לשמוע עוד
לא מצאת פתרון שמתאים לך?

    אני מסכימ/ה שייצרו עמי קשר לצורך מתן מידע על המוצרים ושירותים של החברה באמצעות:

    עבור לתוכןפתח תפריט נגישותHandicapped logo whiteHandicapped logo black

    נגישות